Anna (2 v.): - Tää vesi on tuumaa.

Äiti: - Ai kuumaa?

Anna: - No ei, kun tuumaa!

Äiti: - Siis kylmää vai?

Anna: - No tuumaa!

 

Otso (2,5 v. ): - Mikä on netti?

Äiti: - No sellainen Internet, jossa on paljon tietoa.

Otso: - Mulla on päässä tietoja.

 

Anna (5 v.): - Jos isoukki on kuollut ja siellä mullan alla, niin miten se näkee meidät kuitenkin taivaasta?

Äiti: - No sen mieli tai sielu ehkä voi nähdä meidät.

Anna: - Niin, mut jos se on jo muuttunut mullaksi, niin eihän se mitään näe!

Äiti: - Näin toki. Sitä on vähän vaikea selittää. En mä edes tiedä, näenkö mä kuoleman jälkeen mitään.

Anna: - Just.

 

Otso ( 5 v.): - Mä oon löytänyt mun sisäisen rauhan.

Isä: - Ahaa. Missä ja miten se tapahtui?

Otso: - Päiväkodin pihalla. Mä vaan laitoin mun kädet näin (kämmenet ylöspäin). Se oli ihan helppoo!